Latest update vanuit Australie! - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van Barry Bloemberg - WaarBenJij.nu Latest update vanuit Australie! - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van Barry Bloemberg - WaarBenJij.nu

Latest update vanuit Australie!

Door: Barry Bloemberg

Blijf op de hoogte en volg Barry

16 Augustus 2016 | Australië, Port Augusta

Goedemorgen allemaal!

Er is intussen heel wat gebeurd hier in australie en ik kwam erachter dat ik een beetje laks ben geworden met het plaatsen van een blog. Ik heb nu mooi de tijd om ffkes een verslag te schrijven dus here we go:

Sinds de laatste keer dat ik wat gepost heb zijn er ontzettend veel dingen gebeurd. Zoals de meeste mensen wel wisten zijn mijn ouders naar Australie gekomen en hebben we de eastcoast afgereisd. Ik zal hier proberen foto's van up te loaden. Maar voor nu moeten jullie eventjes genoegen nemen met dat het ontzettend gaaf was! met als hoogtepunten Fraser island en het duiken in de great barrier reef!

Nadat ik met mijn ouders de gehele eastcoast ben afgereisd ben ik na 4 dagen in Sydney weer doorgereisd naar Melbourne om daar een maand te gaan werken. Het werk wat ik daar heb gedaan was redelijk simpel. Ik was ingehuurd door Foodora om op straat te gaan flyeren. Foodora is een soort thuisbezorgd.nl van Australie. Redelijk relax werk en het was ook nog eens leuk om te doen (vooral omdat het team echt ideaal was). Na een maand werken ben ik samen met 2 anderen (Vanessa en Julika) vanaf Melbourne richting Perth gegaan. Ik kende Vanessa al vanaf Sydney en we hebben samen ongeveer 5 maand in een gezamenlijke appartement gewoond. Julika is een vriendin van Vanessa van vroeger, zij was hier ook toevallig en samen kwamen we op het idee om de zuidkust en de westkust samen te gaan reizen. Zodoende zijn we op 10 augustus weggereden vanaf Melbourne met de great ocean road als onze eerste hoogtepunt. Dit is 100% een van de mooiste wegen die ik ooit heb gezien! Hier hebben we walvissen langs de kust gezien en zeer mooie rotsformaties (12 twelve apostles is de absolute trekpleister van de Great ocean road).

Na de great ocean road zijn we vervolgens naar een national park gegaan (grampiens national park) hier hebben we een mooie hike gemaakt van ongeveer 4 uur. Met als beloning een mooi uitzicht vanaf de zogenoemde "pinnacle".

Na dit national park zijn we direct door gereden naar Adelaide waar we 2 nachten in een hostel hebben overnacht (is een keertje wat anders dan de ijskoude nachten die we daarvoor hebben gehad in een tent).
Adelaide zelf was niet zo heel erg interessant als ik eerlijk moet zijn. Weinig te zien en het uitgaan was ook niet al te best.

Na de 2 dagen Adelaide hebben we ervoor gekozen om iets noordelijker te gaan rijden in plaats van de gebruikelijke kustroute. Dit hebben wij gedaan omdat dit werd aanbevolen door een local die zei dat de route veel mooier was en ook nog eens even lang. Ik moet zeggen, deze weg die we hebben gereden kwam zeer dicht in de buurt qua schoonheid als de great ocean road! De hele weg was alsof je door het zuiden van Italie of zo aan het rijden was! overal waren wijnvelden en de uitzicht was alsof je in de screensaver van een Windows computer aan het rijden was (die screenshot van de groene heuvels. degene die windows hebben weten waar ik over heb). Hier hebben we onze tent neergezet op een free campsite (gratis camping) en hebben de nacht hier doorgebracht (en weer was het super koud, hoop echt dat de westkust warmer is s'nachts).

Nu begint het gedeelte waar ik het minst blij mee ben: Er was iets mis met de auto waarmee we aan het reizen zijn. We kwamen hier al achter vlak voor adelaide. De auto begon te roken vanonder de motorkap. We hebben dit laten checken in Adelaide door wat wij dachten een goede monteur. Die kon niks vinden en dacht dat het misschien lag aan de bepakking van de auto (die was ruim 600kg zwaarder nu met al het spul dat erin lag). Wij zijn dus vervolgens doorgereden. Nu vanochtend hadden we hetzelfde probleem weer: rook vanonder de motorkap. Dus weer hebben we de motor laten afkoelen (en de koelreservaat bijgevuld met water). Vervolgens zijn we naar de dichtbijzijnde stad gereden om daar de auto nog een keer te laten checken door een monteur.

Bij aankomst in Port augusta hebben we een monteur gevonden. en na 10 minuten kwam die er al achter dat de afsluiting van de koelreservaat kapot was. Hij kon deze waarschijnlijk wel dezelfde dag repareren.

En nu zijn we aangekomen op het moment dat ik dit aan het schrijven ben. Ik zit nu in de Mac Donalds gebruik te maken van de gratis wifi tot we weer terug kunnen naar de garage (over ongeveer 2 uur nu). En dan hopelijk is de auto gerepareerd en kunnen we onze weg vervolgen naar Streaky Bay (de enige plek in Australie waar ze een kolonie zeehonden aan het vaste land hebben). Dus ik hoop echt dat alles gefixed is wanneer we naar de monteur gaan. I keep my fingers crossed!

Tot zover mijn update weer vanuit Australie!

Gelukkig is het meeste alleen maar mooi geweest! en ik ben eigenlijk blij dat dit probleem met de auto nu gebeurd en niet wanneer we in de middle of nowhere zijn :)

Ik zal eens kijken of de wifi van de mac donalds goed genoeg is om een paar foto's te uploaden en anders blijf ik jullie die nog schuldig!

Groetjes vanuit Australie!


  • 16 Augustus 2016 - 07:12

    Maik Elshof:

    Hey Barry!

    Leuk om te lezen dat je het nog steeds zo na je zin hebt!
    Ben benieuwd na de foto's die je nog aan het uploaden bent, klinkt veelbelovend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barry

Welkom op mijn reisblog. Hier vind je de toekomstige reisverslagen die ik zal plaatsen tijdens mijn tijd in Australië!

Actief sinds 19 Okt. 2015
Verslag gelezen: 1822
Totaal aantal bezoekers 6286

Voorgaande reizen:

27 November 2015 - 01 September 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: