de eerste 2 weken reizen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Barry Bloemberg - WaarBenJij.nu de eerste 2 weken reizen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Barry Bloemberg - WaarBenJij.nu

de eerste 2 weken reizen

Door: Barry Bloemberg

Blijf op de hoogte en volg Barry

14 Mei 2016 | Australië, Brisbane

Hey allemaal!

Even een update van mijn reis van wat ik tot nu toe allemaal al gedaan heb!:

op dinsdag 3 mei ben ik samen met een huisgenoot van mij begonnen aan de reis langs de oostkust. In iets meer dan 2 weken gaan we tot en met Noosa samen reizen. Waar ben ik tot nu toe allemaal geweest?

- New castle
- Port Macquarie
- Byron Bay
- Surfers Paradise
- Brisbane

New castle was onze eerste bestemming, hier zijn we precies 1 dag geweest en dat was meer dan genoeg, er was niet zo heel erg veel te beleven hierzo. Beetje rondgewandeld en de vuurtoren bekeken, daar hebben we nog wel een wilde zeeleeuw gezien! voor de rest viel het een klein beetje tegen daar.

Volgende stop was port Macquarie, ook hier zouden we 1 dag blijven. Dit stadje was zeer relax. We hebben bij onze hostel 2 fietsen gehuurd zodat we alles konden zien. Allereerst hebben we 1 jetski gehuurd om een beetje adrenaline binnen te krijgen. Was echt super gaaf! Voordat we op de jetski's gingen riep de eigenaar van de jetski dat we bij hem moesten komen kijken. Hij wees ons op een wilde dolfijn die aan het jagen was. De dolfijn was echt letterlijk 1 meter van ons vandaan. Super gaaf om te zien hoe zo'n dolfijn jaagt! Na dit en het snoeihard rijden op de jetski hebben we een lange fietstocht gedaan. We zijn o.a. de hele kust afgegaan en als laatste naar een koala sanctuary gegaan. In deze koala sanctuary werden zieke koala's opgevangen, was erg indrukwekkend om te zien allemaal.

Na Port macquarie gingen we naar Byron bay voor 3 dagen. Dit was een van de meest relaxe steden waar ik ooit geweest ben, Alles is super "laid back" hier heb ik vooral gesurfd en gerelaxed :)
Naast het relaxen hebben we ook nog gekayakt (hier hebben we wilde schildpadden gespot in de oceaan). Ook zijn we naar een hippy dorp gegaan (Nimbin) dat letterlijk bestond uit 1 straat (ongeveer evengroot als heelweg zeg maar). Overal waren er standjes waar ze "legaal" wiet en dat soort producten aanboden. Wel grappig om te zien opzicht, alsof je letterlijk 50 jaar terug in de tijd gaat. Overal mensen in hippy kleding!

Na Byron Bay was surfers paradise aan de beurt. Dit was een van de meest toeristische bestemming tot nu toe. Het deed me vooral denken aan Miami (of aan mallorca volgens mijn huisgenootje). Hier hebben we vooral het strand gezien en zijn we nog een keertje uitgeweest. Naast het strand zijn we ook nog naar 2 thema parken gegaan in 1 dag: Wet n Wild (een soort waterpark) en naar Movie world. Deze 2 lagen dicht bij elkaar dus hebben we goed gebruik van gemaakt :)

En dan komen we alweer aan bij Brisbane waar ik op dit moment ben. Ik ben vandaag aangekomen hierzo. Morgen gaan Vanessa (mijn huisgenootje) en ik mee met een gratis city tour om Brisbane een beetje beter te verkennen. Ik ben benieuwd hoe Brisbane eruit ziet overdag!

Na Brisbane gaan we naar Noosa wat tevens onze laatste bestemming samen is. Hier gaan we 4 dagen blijven en daarna reist Vanessa zelf verder naar boven en vlieg ik naar Cairns om mijn ouders weer te zien!

De afgelopen 2 weken waren echt super, heb zoveel gezien en gedaan. Ik kan niet wachten om de rest van Australie te verkennen. ik hou jullie op de hoogte van mijn avontuur hierzo!




  • 18 Mei 2016 - 21:44

    Ella Betting:

    Hey Barry wat n genieten in dit prachtige land wat n geweldige ervaring de Blue Mountains de oost kust is geweldig en ''ik weet zeker de Great Ocean Road doet er niet voor onder.
    'Geniet van de tijd met je ouders dat is n ervaring apart in dit bijzondere land.

  • 24 Mei 2016 - 11:42

    Herman Ter Brugge:

    Barry, wat een avontuur allemaal.
    En dan je ouders weer zien is ook prachtig.
    Geniet samen nog met het zien van mooie dingen.
    Tot ziens, Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barry

Welkom op mijn reisblog. Hier vind je de toekomstige reisverslagen die ik zal plaatsen tijdens mijn tijd in Australië!

Actief sinds 19 Okt. 2015
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 6283

Voorgaande reizen:

27 November 2015 - 01 September 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: