het gaat nu echt beginnen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Barry Bloemberg - WaarBenJij.nu het gaat nu echt beginnen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Barry Bloemberg - WaarBenJij.nu

het gaat nu echt beginnen!

Door: Barry Bloemberg

Blijf op de hoogte en volg Barry

03 Mei 2016 | Australië, Sydney

Hey allemaal, mijn reis door australie gaat nu dan echt beginnen. Na 5 maand in sydney te hebben gezeten om geld te verdienen heb ik nu dan echt genoeg geld om een flinke tijd te kunnen reizen.

Vandaag om 6 uur (10 uur s'ochtends jullie tijd) stap ik in de bus om dan minimaal 6 weken lang te gaan reizen. Waar ga ik heen?

Ik ga de eerste twee weken met een huisgenootje van mij reizen richting Noosa. Dit ligt iets boven Brisbane. Onze eerste stop zal New castle zijn, vervolgens gaan we de volgende dag naar Port Macquary, daarna gaan we een paar dagen in Byron Bay vertoeven (Byron Bay is schijnbaar een van de meest relaxte plekken in Australie). Nadat we op onze eindbestemming Noosa zijn aangekomen zal ik weer terug reizen naar Brisbane om vervolgens het vliegtuig te nemen richting Cairns.

Daar zal ik op 20 mei aankomen om vervolgens MIJN OUDERS!!! te verwelkomen op het vliegveld in Cairns. Mijn ouders hebben namelijk besloten om naar australie te gaan en daar 4 weken lang te gaan reizen. Natuurlijk reis ik dan met plezier met mijn ouders mee!

Het plan is dat we vanaf 20 mei gaan reizen met een grote campervan (soort grote reis camper, zoek anders maar ffkes op google.) We zullen in de 4 weken dat ik met mijn ouders reis van Cairns weer terug naar Sydney reizen. Ik kijk hier echt ontzettend naar uit! niet alleen omdat ik weer kan reizen, maar ook omdat ik mijn ouders weer zie na ruim een half jaar! Super gaaf toch?!

We komen rond 11 juni weer terug in Sydney, en na mijn verjaardag (12 juni) zullen mijn ouders weer terug naar Nederland gaan en zal ik moeten beslissen wat ik ga doen. Zover ik het weet heb ik op dit moment 2 opties en het heeft allemaal te maken met geld:

1. Mocht ik weer in Sydney aankomen en heb ik weinig geld? Dan ga ik weer werken bij mijn oude baas en zal ik nog een maand in Sydney blijven. Een collega van mij woont op een boot en heeft mij een slaapplek op zijn boot aangeboden (dus 1 maand gratis leven op een boot, lijkt me zeer gaaf!)

2. ik heb genoeg geld. In dit geval zal ik direct nadat mijn ouders weer naar Nederland zijn verder reizen richting Melbourne, Vanaf daar zou ik dan de Great Ocean road kunnen doen (prachtige route vanaf Adelaide naar Melbourne).

Dus ligt er vooral aan hoeveel geld ik nog heb!

Ik heb er nog over nagedacht om naar Tasmanië te gaan. Maar gezien het iets te koud is daar in Juni heb ik besloten om dit te bewaren tot het einde van mijn reis..

We zullen zien hoe het verder loopt!

Ik upload deze keer geen foto's in dit blogpost, vooral omdat ik alles van Sydney al heb laten zien. Komende 6 weken zal ik vast genoeg foto's maken en zal ik ze uiteraard hier uploaden of op Facebook.


Tot zover mijn reisverhalen vanuit Australie.

Ik kijk er ontzettend naar uit om mijn ouders te zien en om lekker te gaan reizen de komende 6 weken.

Ik hou jullie op de hoogte!!

Ajuus Barry

  • 03 Mei 2016 - 08:20

    Margareth En Wilfried:

    Heel veel plezier Barry! En wat leuk dat je ouders een maand met je mee reizen. Kan me voorstellen dat je je erop verheugd hen weer te zien. Kijken uit naar de foto's die je gaat posten onderweg :)

    Groetjes, ook van Wilfried, Margareth

  • 03 Mei 2016 - 10:09

    André Betting:

    Barry heel veel plezier langs de oostkust kust. De Gold Coast is erg mooi. En dan lekker terug met je ouders, camperen. Ben wel een beetje jaloers. Genieten!!!

  • 03 Mei 2016 - 23:00

    Laurens:

    Hoi Barry,
    We spraken je ouders vorige week en believe me, ze hebben erzin in.
    Hele fijne tijd samen en geniet er allemaal van.
    Gr Brenda en Laurens.

  • 15 Mei 2016 - 10:19

    Jolanda Reuvekamp:

    Hee Barry, het gaat je goed daar lees ik. Leuk! Geniet er van! Tot over een paar maandjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barry

Welkom op mijn reisblog. Hier vind je de toekomstige reisverslagen die ik zal plaatsen tijdens mijn tijd in Australië!

Actief sinds 19 Okt. 2015
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 6282

Voorgaande reizen:

27 November 2015 - 01 September 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: