week 1/2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Barry Bloemberg - WaarBenJij.nu week 1/2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Barry Bloemberg - WaarBenJij.nu

week 1/2

Door: barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

12 December 2015 | Australië, Sydney

Hoi iedereen!

het is inmiddels alweer 2 weken geleden dat ik ben vertrokken naar australie
In die 2 weken zijn er een hoop dingen gebeurd! ik zal eerst een kleine samenvatting geven (voor de mensen die meer geintreseerd zijn in de fotos).

de eerste week in australie heb ik de volgende dingen gedaan::

- sydney city toer
- catanaran toer langs opera house en de harbor bridge
- Basecamp (een soort kamp waar ik 3 dagen heb gezeten
- sandboarden
- national park bezocht (erg gaaf!)
- strand toer langs de meest mooie stranden van sydney

de tweede weekk van australie is redelijk makkelijk samen te vatten:

- surfen, surfen en nog eens surfen

dit was de kleine samenvatting, Voor de mensen die nog meer geintreseerd zijn in mijn avontuur komt hier dan het grote verslag:

Op zondag ben ik aangekomen in sydney, ik werd met een busje naar mijn hostel gebracht, daar ben in ingecheckd en ben ik samen met 2 meiden waaarmee ik samenreisde ff snel sydney in gegaan om wat te gaan eten.
In de Ochtend daarna hebben we kennis gemaakt met alle andere mensen van de groep die ook hetzelfde pakket hadden aangeschaft voor de eerste week van sydney

maandag de eerste dag in sydney hebben we een city toer gedaan. Dit hield in dat we een aardig eind gingen wandelen langs alle bezienswaardigheden in sydney (operahouse, harbor bridge, botanische tuinen etc) Was erg leuk om sydney zo te zien.

Dinsdag hebben we vervolgens een catamaran cruise gedaan (gewoon een relax boot dus) we vertrokken rond 9 uur en kwamen weer om 1 uur terug. Heerlijk genoten van de zon (was al ruim 26 graden toen) heerlijk gezwommen en liggen bakken in de zon. Na de catamaran cruise hebben we met onze groep info gekregen over hoe we werk kunnen vinden in australie en alle andere financiele dingen.

woensdag tm vrijdag zijn we niet meer in ons hostel geweest. We zijn toen naar een soort van kamp gegaan waar we allerlei verschillende activiteiten hebben gedaan. Hier hebben we echt iedereen van de groep goed leren kennen. we gingen elke avond na de activiteiten samen met elkaar wat drinken en de sfeer was echt goed. De hoogte punten van dit kamp waren toch echt het sandboarden, het national park en de dolfijnen spotten (zie foto!!!)

zaterdag en zondag vervolgens lekker relaxe dagen gehad. Zaterdag avond gingen we met de hele groep uit en zondag ochtend met de hele groep de strandtoer langs sydney gedaan (er zijn echt ontelbaar veel stranden in sydney). aan het eind van de toer was onze eerste week alweer voorbij, Ik ben daarna met nog wat andere mensen gaan relaxen op bondi beach. was een ontzettend leuke en intense week! perfecte start van mijn reis door australiie.


De tweede week ben ik op een surf kamp gegaan. Ik wilde heel graag leren surfen en mijn organisatie bood dit aan, dus kon het niet laten liggen.

We zijn maandag met een grote groep mensen vertrokken met een dubbeldekker bus naar 7 miile beach (ten zuiden van sydney). Dit was een 3 uur durende reis, maar was wel prima, heb lekker kunnen slapen in de bus.

IK heb van maandag tm vrijdag gesurfd. 1x in de ochtend en 1x in de middag en dtt telkens 2 uur. Aan het eind van de week kon ik gelukkig al wel redelijk surfen. Ik blijf gewoon oefenen en hopelijk word ik steeds beter!
Dit was bijna het einde van mijn 2e week in australie.

Op dit moment wanneer ik deze blog aan het typen ben lig ik op bed in het huis van Sabrina. Zij is een meid die we vorig jaarr zijn tegengekomen in budapest.. Ik kwam weer in contact met haar toen ik had besloten om naar australie te gaan. Eenmaal in contact zei ze dat ik wel een tijdje bij haar kon blijven omdat sydney zo duur is. En dat klopt redelijk. Sydney is een van de meest dure steden die ik tot nu toe heb bezocht. Dus ik ben echt blij dat sabrina het prima vind dat ik bij haar huis kan blijven. Sabrina you are the best!

Tot zover mijn reisverslag. Ik hoop dat jullie het ook mooi hebben in nederland! ben benieuwd naar jullie verhalen. dus als julie tijd hebben stuur me een keer een berichtje met hoe het daar gaat! Mochten jullie nog meer dingen willen weten vn mijn tijd in australie stuur me dan ook gewoon een berichtje. Dan kunnen we uiteraard lekker verder praten daarover!


Ik hoop dat ik snel weer een reisverslag kan maken. maar dat komt vanzelf wel goed!
No worries!

ajuuuu
Barry

  • 12 December 2015 - 07:47

    Aranka:

    Hiii liefste broertje!

    Wat klinkt het toch allemaal supergaaf wat je daar aan het doen bent! Je bent enorm aan het genieten, goed zo! En leuke foto's, vooral die op het surfboard, erg stoer

  • 12 December 2015 - 16:55

    Els En Maarten:

    Ziet er al goed uit op dat surfboard ! Lekker genieten . Ook die spin is herkenbaar, volgens mij zitten in jou gebied grote spinnen. Geniet, we blijven je volgen .

  • 12 December 2015 - 20:26

    Margareth En Wilfried:

    Ha Barry, zo dat is een super start van je avontuur in Australië. Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt!

  • 18 December 2015 - 10:56

    Ella:

    Hey Barry te gek zeg die surffotoos wat zul jij genieten zou zeggen pak elke kans..er is daar zoveel moois

Tags: week 1/2

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barry

Welkom op mijn reisblog. Hier vind je de toekomstige reisverslagen die ik zal plaatsen tijdens mijn tijd in Australië!

Actief sinds 19 Okt. 2015
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 6280

Voorgaande reizen:

27 November 2015 - 01 September 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: